ראש ממשלת קנדה, מאוהדי ישראל הגדולים בעולם, הובס בבחירות

ישראל פרייא | צילום:ap 2 Comment on ראש ממשלת קנדה, מאוהדי ישראל הגדולים בעולם, הובס בבחירות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קשה להמעיט מתיאור האכזבה ותחושת ההחמצה בדיפלומטיה הישראלית, נוכח איבוד אחד מגדולי ידידי ישראל מבין מנהיגי העולם, ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר. בבחירות שנערכו אתמול במדינה, הובס הרפר ע"י ג'סטין טרודו, ראש המפלגה הליברלית ובנו של ראש הממשלה לשעבר שנחשב ל"אבי קנדה המודרנית".

"היום קנדה הפכה למדינה שהייתה בעבר", אמר טרודו -פוליטיקאי צעיר ומורה במקצועו- "ניצחנו פחד עם תקווה, ניצחנו את הציניות עם עבודה קשה. ניצחנו פוליטיקה שלילית ומפלגת עם חזון חיובי שמאחד את הקנדים. מעבר לכול הבסנו את הרעיון שהקנדים צריכים להסתפק במועט". הרפר מיהר להודות בתבוסתו והתקשר לברך את יריבו.

סטיבן הרפר עמד לצד ישראל בכל פורום בינלאומי אפשרי, ותמך בעמדתה ללא סייג והתנייה. לפני כמה שנים ערך ביקור בישראל, שיצאה מגדרה כדי להעניק לו את הכבוד לו הוא ראוי. ראש הממשלה נתניהו ביקש אז מחברי הכנסת להראות נוכחות מליאה במשכן, בעת ביקורו של ראה"מ הקנדי.

אפיזודה זכורה מאותו ביקור הוא הניצול של ח"כ אחמד טיבי את הביקור הממלכתי והמתוקשר כדי לזעוק קריאות ביניים בגנות מדיניות הממשלה. נתניהו גייס את מיטב כישורי הרטוריקה שלו כדי לענות לו בנאומו, לקול תשואוב החברים. וכך הפך הביקור המנומנם לפיקנטי משהו.



2 תגובות

מיין תגובות